Την αυστηρότητα και την ευρωστία των πρώιμων δημιουργιών διαδέχτηκε η ηπιότητα και η ωριμότητα της εποχής του Παρθενώνα. Οι μορφές εκφράζουν με το κάλλος τους την πνευματικότητα και την ακτινοβολία του κλασικού θαύματος. Η σοφία και η βαθιά ανθρωποκεντρική διάθεση του κλασικού κόσμου συμπυκνώνεται στην τρυφερή εξιδανίκευση αυτών των έργων που έμελλε να επηρεάσουν την πορεία της τέχνης σε ολόκληρο το Δυτικό κόσμο.
Ο τύπος του αγάλματος είναι γνωστός από ρωμαϊκά αντίγραφα. Άλλα έργα του Φειδία ήταν η χάλκινη κολοσσική
Αθηνά Πρόμαχος στην Ακρόπολη (για την οποία λέγεται ότι διακρινόταν από το Σούνιο), ένα
ακρόλιθο άγαλμα της Αθηνάς Αρείας για τις Πλαταιές, μία χάλκινη Αθηνά αφιέρωμα των λήμνιων αποίκων και μια
πληγωμένη αμαζόνα. Ορισμένοι αποδίδουν επίσης στο Φειδία τους δύο
Πολεμιστές του Ριάτσε και τους συνδέουν με το
σύνταγμα που αφιέρωσαν οι Αργείοι στους Δελφούς. Κατ' άλλους αυτά τα αγάλματα προέρχονται από ανάλογο σύνταγμα στην αγορά του Άργους και αποδίδονται στον Αλκαμένη και τον Αγελάδα.