Πρώτη φορά ένα ψηφιακό έκθεμα εντάσσεται ισότιμα με τα μουσειακά αντικείμενα σε περιοδική έκθεση του Μουσείου του Λούβρου και περιλαμβάνεται στον κατάλογο της έκθεσης. Πρόκειται για την ψηφιακή αναπαράσταση της «Οικίας του Διονύσου στην Πέλλα» που δημιούργησε το ΙΜΕ για να ενταχθεί στη μεγάλη έκθεση με τίτλο «Στο βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου: η αρχαία Μακεδονία». Η έκθεση διοργανώνεται σε συνεργασία με το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού και διαρκεί από τις 13 Οκτωβρίου 2011 έως τις 16 Ιανουαρίου 2012. Η «Οικία του Διονύσου» είναι η πρώτη ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη εικονική αναπαράσταση ενός σημαντικού μνημείου της Μακεδονίας. Η κατοικία αυτή της μακεδονικής πρωτεύουσας, εξαιρετική ως προς το μέγεθος (3.440 τ.μ.), την πολυτέλεια και την ποιότητα κατασκευής της, χρονολογείται στην Πρώιμη Ελληνιστική περίοδο (τέλη 4ου / αρχές 3ου αιώνα π.Χ.). Κατά την αναπαράσταση χρησιμοποιήθηκαν οι πιο προηγμένες τεχνικές Εικονικής Πραγματικότητας για την ακριβή απόδοση των υφών, των χρωμάτων και των φωτοσκιάσεων. Eπίσης, εντάχθηκαν στο φυσικό τους χώρο ευρήματα ανασκαφών και αναπαραστάθηκαν πλήρως δύο αίθουσες συμποσίου. Οι κλίνες, τα τραπεζάκια, τα αργυρά και πήλινα αγγεία που περιλαμβάνονται βασίζονται σε ευρήματα από την ίδια την Πέλλα, τη Βεργίνα, το Δερβένι και άλλες μακεδονικές θέσεις και πολλά από αυτά παρουσιάζονται στην έκθεση ως φυσικά αντικείμενα. Τέλος, γίνεται πρώτη φορά πλήρης ψηφιακή αποκατάσταση των ιδιαίτερα κατεστραμμένων τμημάτων από το διάκοσμο του περίφημου ψηφιδωτού του «Κυνηγιού του Λέοντα». Το ψηφιακό αυτό έκθεμα υλοποιείται και παρουσιάζεται σε μια κρίσιμη συγκυρία για τον τόπο. Σε μια περίοδο που η χώρα απαντά όχι μόνο με στροφή προς το παρελθόν, αλλά, όπως αναφέρει ο κ. Δημήτρης Εφραίμογλου, Διευθύνων Σύμβουλος του ΙΜΕ, και με «έργο σύγχρονο, επιστημονικά άρτιο, καλλιτεχνικά εμπνευσμένο και τεχνολογικά πρωτοπόρο. Υπενθυμίζει έτσι προς πάσα κατεύθυνση ότι υπάρχει επίσης και μια Ελλάδα παραγωγική, δημιουργική και πρωτοπόρα».
Εμπλουτισμένη έκδοση της παραγωγής προβάλλεται και στον «Ελληνικό Κόσμο».
|