4 Νοεμβρίου 2007
«Αυτό σε ποιο κάδο μπαίνει;» Ανακύκλωση τώρα!
Αυτό είναι σίγουρα για πέταμα; Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια από τα υλικά που θεωρούνται άχρηστα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά και με ποιο τρόπο. Γιατί άραγε να το κάνουμε αυτό; Ελάτε να βρούμε μαζί τις απαντήσεις.
Παιδιά Β' έως Δ' Δημοτικού (κωδ. 604)

 

11 Νοεμβρίου 2007
Δείξε μου το πιάτο σου, να σου πω ποιος είσαι
Τι σχέση μπορεί να έχουν οι βιταμίνες, οι θερμίδες και τα γλυκά με τις πυραμίδες; Κι όμως έχουν! Με τη συμβολή αυτού του γεωμετρικού στερεού φτιάχνουμε το τέλειο εδεσματολόγιο!
Παιδιά από Δ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 605)

 

18 Νοεμβρίου 2007
...και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα
Με παιχνίδι, μουσική, ζωγραφική
ταξιδεύουμε στα πέρατα της γης
αναζητώντας θρύλους και ιστορίες κάθε περιοχής.
Νήπια και παιδιά Α' και Β' Δημοτικού (κωδ. 606)

 

25 Νοεμβρίου 2007
Της ίριδας τα χρώματα
Τι μπορεί να μας θυμίσει ένας ζωγραφικός πίνακας; Πόσες διαφορετικές ιστορίες θα μας πει; Γιατί ο άνθρωπος σε αυτή τη ζωγραφιά είναι πράσινος; Μήπως ο καλλιτέχνης μπέρδεψε τα χρώματα;
Νήπια και παιδιά Α' και Β' Δημοτικού (κωδ. 607)

Είναι τέχνη αυτό;
Τα πρόσωπα της τέχνης είναι πολλά, ανάμεσά τους το πραγματικό και το αφηρημένο. Έχετε ξανακούσει γι' αυτά; Και καλά, το πραγματικό μάς δείχνει την πραγματικότητα. Το αφηρημένο; Mήπως ξεχνά; Αλήθεια, τι συμβαίνει;
Παιδιά Γ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 607)

 

2 Δεκεμβρίου 2007
Εγώ, εσύ, εμείς, όλοι ίδιοι, μα και διαφορετικοί
Ξανθά ή μαύρα μαλλιά, γαλάζια ή καφέ μάτια; Η επιλογή για τον καθένα μας έχει ήδη γίνει. Τι είναι αυτό που ορίζει τα χαρακτηριστικά μας, μας διαφοροποιεί, αλλά και μας ενώνει με τους άλλους;
Παιδιά από Γ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 608)

 

9 Δεκεμβρίου 2007
Γη, ένας πλανήτης ζωντανός
Από τα πολύ παλιά χρόνια οι λαοί έπλαθαν μύθους με θεούς, δαίμονες, γίγαντες και τέρατα, που έβαζαν το χεράκι τους στη δημιουργία του κόσμου. Αν ο πόνος ενός θεού για έναν ανεκπλήρωτο έρωτα προκαλούσε βροχή, άραγε αυτό αληθεύει σήμερα; Μάλλον όχι! Ας αποδείξουμε με πειράματα ότι η πραγματικότητα κρύβεται αλλού!
Παιδιά από Δ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 609)

 

16 Δεκεμβρίου 2007
Τρίγωνα κάλαντα
Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα μέσα από ιστορίες, έθιμα και παραδόσεις του τόπου μας, που χρωματίζουν τις μέρες αυτές. Οι γιορτές φτάνουν και εμείς είμαστε έτοιμοι να τις υποδεχτούμε!
Νήπια και παιδιά Α' και Β' Δημοτικού (κωδ. 610)

Ξημερώνουν Χριστούγεννα
Γιατί τόσος ενθουσιασμός για τη γιορτή των Χριστουγέννων; Γιατί συνηθίζουμε να ανταλλάσσουμε δώρα αυτές τις μέρες; Ερωτήματα που οι απαντήσεις τους θα μας οδηγήσουν σε δημιουργικές ιστορίες και κατασκευές...
Παιδιά από Γ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 610)

 

23 Δεκεμβρίου 2007
Τρίγωνα κάλαντα
Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα μέσα από ιστορίες, έθιμα και παραδόσεις του τόπου μας, που χρωματίζουν τις μέρες αυτές. Οι γιορτές φτάνουν και εμείς είμαστε έτοιμοι να τις υποδεχτούμε!
Νήπια και παιδιά Α' και Β' Δημοτικού (κωδ. 611)

Ξημερώνουν Χριστούγεννα
Γιατί τόσος ενθουσιασμός για τη γιορτή των Χριστουγέννων; Γιατί συνηθίζουμε να ανταλλάσσουμε δώρα αυτές τις μέρες; Ερωτήματα που οι απαντήσεις τους θα μας οδηγήσουν σε δημιουργικές ιστορίες και κατασκευές...
Παιδιά από Γ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 611)

 

20 Iανουαρίου 2008
Ο καιρός τρελάθηκε! Mπρρρ, ουφ... τι καιρό έχει τελικά;
«Έχει ο καιρός γυρίσματα» λέει ο λαός μας. «Και μάλιστα συχνά» θα συμπληρώσουμε εμείς! Ήλιος και βροχή, συννεφιά και χιόνι, αστραπές, βροντές, αεράκι... Πώς γεννιούνται όλα τούτα και με ποιο τρόπο μπορούμε να εξηγήσουμε το μυστήριο του καιρού;
Παιδιά από Γ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 612)

 

27 Iανουαρίου 2008
Γεννητούρια θεών
Χρόνια τώρα η αρχή και η γέννηση του κόσμου απασχολεί τους ανθρώπους. Αμέτρητες ιστορίες, δημιουργήματα της φαντασίας των ανθρώπων, πλάστηκαν για τη γέννηση των θεών. Οι ποιητές τις τραγούδησαν, οι ζωγράφοι τις απεικόνισαν και οι γλύπτες τις σμίλεψαν. Εμάς πόσο μας εμπνέουν αυτές οι ιστορίες σήμερα;
Νήπια και παιδιά A' και Β' Δημοτικού (κωδ. 613)

Γη, θάλασσα, ήλιος, άνεμος... μέσα από τους μύθους
Μπορεί η μυθολογία να μας πει κάτι περισσότερο από αυτά που ξέρουμε ήδη; Παίζοντας γνωρίζουμε τους ήρωες που γέννησαν οι μύθοι των αρχαίων, οι οποίοι προσπαθούσαν να εξηγήσουν τον κόσμο γύρω τους.
Παιδιά από Γ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 613)

 

3 Φεβρουαρίου 2008
Θα τους βγάλουμε το λάδι!
Ελιά: δέντρο δεμένο με την ιστορία και τους μύθους του τόπου μας. Από το φύτεμα και την καλλιέργειά της μέχρι το τραπέζι μας και την καθημερινή της χρήση ανακαλύπτουμε τη μεγάλη αξία της.
Νήπια και παιδιά Α' Δημοτικού (κωδ. 614)

 

10 Φεβρουαρίου 2008
Λίγο χρόνο για το χρόνο
Πότε είναι το τώρα; Πότε ήταν το χτες; Και πότε το αύριο; Στιγμές μέσα στο χρόνο... Παρελθόν, μέλλον, παρόν: είναι χρόνοι μόνο της γραμματικής; Πόσες είναι οι ώρες σε μία μέρα και πόσα τα λεπτά; Πόση σημασία έχουν; Μπορούμε άραγε δίχως αυτά;
Παιδιά από Δ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 615)

 

17 Φεβρουαρίου 2008
Μουσική και μουσικοί
Σιωπή, ήχος, ρυθμός, μελωδία... Γέννηση της μουσικής! Σύντροφός μας στη χαρά και στη λύπη. Ανεκτίμητο κομμάτι της ζωής και του πολιτισμού.
Παιδιά από Β' έως Δ' Δημοτικού (κωδ. 616)

 

24 Φεβρουαρίου 2008
Παραδοσιακά παιχνιδίσματα
Με το «άκατα-μάκατα-σούκου-τουμπέ» ας χωριστούμε σε ομάδες και ας παίξουμε παρέα με τους γονείς και τους φίλους μας αγαπημένα παιχνίδια άλλων εποχών.
Οικογενειακό πρόγραμμα (κωδ. 617)

 

2 Mαρτίου 2008
Να το γαϊτανάκι, αγόρια και κοπέλες ελάτε να τυλίξουμε τριγύρω του κορδέλες
Χορεύοντας γύρω από το γαϊτανάκι, καθεμία από τις χρωματιστές του κορδέλες θα δώσει ώθηση για κουστούμια, καπέλα, μάσκες και παιχνίδι.
Νήπια και παιδιά Α' και Β' Δημοτικού (κωδ. 618)

Κάθε μάσκα και στολή, φορεσιά μοναδική
Με φαντασία, δημιουργικότητα και τρελό χορό ελάτε να προετοιμαστούμε για να υποδεχτούμε το βασιλιά καρνάβαλο.
Παιδιά Γ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 618)

 

9 Mαρτίου 2008
Με λαγάνα και τουρσί, ξεκινά η Σαρακοστή...
Κι εμείς εδώ όλοι μαζί θα την υποδεχτούμε με παιχνίδι και μαγειρική!
Οικογενειακό πρόγραμμα (κωδ. 619)

 

16 Mαρτίου 2008
Η Πιρπιρούνα και το κάλεσμα της βροχής
Μαθαίνουμε την ιστορία της Πιρπιρούνας, του μικρού εκείνου κοριτσιού που με το δικό του τρόπο καλούσε τη βροχή όταν εκείνη αργούσε να έρθει.
Σε συνεργασία με την κυρία Δέσποινα Μπογδάνη- Σουγιούλ
Νήπια και παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού (κωδ. 620)

 

23 Mαρτίου 2008
Μεγάλο παιχνίδι στον «Ελληνικό Κόσμο»
Ο «Ελληνικός Κόσμος» κλείνει τα δέκα του χρόνια! Για να το γιορτάσει, ανοίγει τις πόρτες του και ξεκινά ένα συναρπαστικό παιχνίδι εκπλήξεων. Σε καθεμιά από τις γωνιές του γρίφοι και ερωτήματα περιμένουν να λυθούν, φέρνοντας γονείς και παιδιά ολοένα και πιο κοντά στη λύση του μυστηρίου.
Οικογενειακό πρόγραμμα (κωδ. 621)

 

30 Mαρτίου 2008
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ο άνθρωπος
Η ζωή των πρώτων ανθρώπων ήταν πολύ ενδιαφέρουσα! Από τα ίχνη τους μπορούμε να τη φανταστούμε και να τη ζήσουμε ξανά.
Νήπια και παιδιά Α' έως Γ' Δημοτικού (κωδ. 622)

 

6 Aπριλίου 2008
Η γραφή όλης της γης, Δύσης και Ανατολής
Φανταστείτε τον κόσμο μας χωρίς γραφή. Χωρίς βιβλία, χωρίς εφημερίδες, χωρίς ημερολόγια...
Τι σχέση τελικά έχει η γραφή με την επικοινωνία;
Όλοι οι άνθρωποι γράφουν με τον ίδιο τρόπο;
Έλα ν' ανακαλύψεις ένα δικό σου τρόπο επικοινωνίας μέσα από το μαγικό κόσμο της γραφής.
Παιδιά από Γ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 623)

 

13 Aπριλίου 2008
Επαγγέλματα που χάνονται στο πέρασμα του χρόνου
Από το ανοιχτό παράθυρο ακούγεται ο απόηχος από τις φωνές του ντελάλη, του γανωματή, του παγοπώλη, του λατερνατζή...
Μα πού πήγαν όλοι αυτοί;
Θα συνεχίσει άραγε κανείς αυτό που ξεκίνησαν;
Παιδιά από Β' έως Δ' Δημοτικού (κωδ. 624)

 

20 Aπριλίου 2008
«Έφτασε η Πασχαλιά, με τσουρέκια και μ' αυγά»
Ήρθε πάλι η Πασχαλιά! Ο καιρός γοργά περνά...
Έφτασε λοιπόν η ώρα να την καλωσορίσουμε μ' ένα παραμύθι και να φτιάξουμε μαζί το δικό μας φαναράκι.
Νήπια και παιδιά Α' και Β' Δημοτικού (κωδ. 625)

Μύρισε η άνοιξη, ήρθε το Πάσχα
Μπορεί η τεχνολογία να έχει μπει στη ζωή μας, πολλά όμως ήθη και έθιμα παραμένουν αναλλοίωτα. Πάσχα στον «Ελληνικό Κόσμο» σημαίνει επιστροφή στην παράδοση μέσα από την τέχνη, με Λαζαράκια, κουλούρια και λαμπάδες.
Παιδιά από Γ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 625)

 

11 Mαΐου 2008
Ανασκάπτω και ανακαλύπτω
Γίνετε αρχαιολόγοι για μια μέρα! Μάθετε τα τι, τα πώς και τα γιατί μιας ανασκαφής κι ελάτε να φέρουμε στο φως κρυμμένους θησαυρούς του παρελθόντος.
Παιδιά από Δ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 626)

 

18 Mαΐου 2008
Κρυμμένες ιστορίες στις γωνιές ενός μουσείου
Μία συλλογή μπορεί να ξεκινήσει από ένα και μόνο αντικείμενο! Αλλά τι είναι συλλογή; Μια σειρά από αντικείμενα που κάτι τα συνδέει... Ιστορίες που μας οδηγούν σε αναμνήσεις, αλλά και σε άγνωστες και ανεξερεύνητες περιοχές, εποχές και εμπειρίες!
Νήπια και παιδιά Α' και Β' Δημοτικού (κωδ. 627)

«Κάθε μουσείο, πολλές ιστορίες»
Συλλογές νομισμάτων, έργων τέχνης, γραμματοσήμων... Αντικείμενα σε ιδιωτικές συλλογές και μουσεία σε όλο τον κόσμο! Τι να είναι άραγε αυτό που κάνει τον άνθρωπο να συλλέγει; Η αγάπη του για το ωραίο ή μήπως η επιθυμία του να δείχνει σε φίλους και γνωστούς τη συλλογή του; Όπως και να ‘χει, αυτό που μετράει είναι η ίδια η συλλογή και οι ιστορίες που μπορεί να μας πει κάθε αντικείμενό της.
Παιδιά από Γ' έως Στ' Δημοτικού (κωδ. 627)

 

25 Mαΐου 2008
Πλατσουρίσματα
Καλοκαίρι, θάλασσα, ήλιος... Παιχνίδια στην αμμουδιά, βότσαλα και κοχύλια, ζώα και φυτά που ζουν και μεγαλώνουν στην ακροθαλασσιά. Ανακάλυψε το φανταστικό αυτό κόσμο και παίξε μαζί του.
Νήπια και παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού (κωδ. 628)