|
|
|
|
Σε συμβουλεύω, Λέοντα, να μην αποπαίρνεις έτσι τον Ηρακλή!
Εξάλλου, σημασία έχει ότι ενδιαφέρθηκε να μάθει ιστορία
και δεν υιοθέτησε αστόχαστα την εύκολη λύση που διαφημίζει
το εμπόριο. Για σκέψου αντί για χαριτωμένο γαϊδουράκι
να ντυνόταν Πόκεμον, Μαντόνα ή -ακόμη χειρότερα- Μπιν
Λάντεν...
|
Θα συμφωνήσω μαζί σου, κύριε ιδιότροπε, και θα προσθέσω
και κάτι ακόμη. Όπως και σήμερα, έτσι και παλιότερα
το καρναβάλι σατίριζε πράγματα και καταστάσεις της καθημερινής
ζωής. Οι άνθρωποι βάφονταν, φορούσαν κουρέλια και άλλα
παλιά ρούχα, κρεμούσαν πάνω τους
|
Οι σοβαροί επιστήμονες οφείλουν να κάνουν έρευνα σε
βάθος, κύριε Περικλή! Μπορείτε, άραγε, να ξεφύγετε από
τη διασκεδαστική επιφάνεια του θέματός μας και να καταλάβετε
το βαθύτερο νόημά του;
Η συμβολική σημασία της μεταμφίεσης διαφέρει, ανάλογα
τον τόπο και την εποχή.
Στις παραδοσιακές κοινωνίες, όπου οι άνθρωποι ασχολούνταν
κυρίως με τη γεωργία και την κτηνοτροφία, τα όσα συνέβαιναν
στο καρναβάλι είχαν σκοπό να υμνήσουν τη φύση, να "ξορκίσουν"
το κακό και να εξασφαλίσουν μια πλούσια σοδειά και μια
καλή ζωή.
|
|
Aττικός ερυθρόμορφος κρατήρας, 400-395 π.X.
Eικονίζονται ηθοποιοί
οι οποίοι κρατούν τις μάσκες τους ύστερα
από παράσταση σατυρικού δράματος.
©Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Νάπολη
|
|
Χάλκινο προσωπείο.
Τέλη 4ου αι. π.Χ.
Πειραιάς, Αρχαιολογικό Μουσείο ©ΥΠΠΟ
|
|
|
κουδούνια
και άλλα αντικείμενα, μεταμφιέζονταν σε ζώα και διάφορα
παράξενα όντα. Οι άντρες ντύνονταν γυναίκες, οι γυναίκες
έμπαιναν σε ρόλους αντρών και επιτρέπονταν τα "τσουχτερά"
πειράγματα.Δηλαδή, έπαυαν να ισχύουν οι κοινωνικοί κανόνες
που ρύθμιζαν τη συμπεριφορά των ανθρώπων. Έτσι, μικρή
δόση... αταξίας μέσα σε ατμόσφαιρα γιορτινή, έδινε την
ευκαιρία να εκτονωθούν οι διαφορές και οι εντάσεις, ώστε
να βασιλεύει η τάξη και η ασφάλεια τον υπόλοιπο χρόνο... |
|
[Συνέχεια]
|
|
|
|